torsdag 1 april 2010

PACKNING IN PROGRESS

Här rader ett större kaos i sovrummet, barnens rum, badrummet... ja nästan överallt faktiskt.

Anledningen?

Jag har börjat packa. Och eftersom jag är sa otroligt velig sa drar jag fram en massa saker bade här och där och gar sen vidare till nagot annat bara för att jag inte kan bestämma mig. Jag tror att om jag börjar med nagot annat under tiden sa kommer jag sen hips vips att veta vad jag ska ta där jag började först.

Hur det kommer sig att det kan ta en san evig tid och vara sa himla svart att packa? Ja, det undrar min man ocksa.

Ja, men man maste ju prova och se vad som fortfarande passar, och planera inför alla möjliga och omöjliga situationer och väder, och para i hop med det som passar med vilka skor och da maste man ju bestämma sig för vilka skor man ska ta med sig...

Och sa packar jag ju faktiskt inte bara at mig själv utan nästan för 4 personer, "nästan" da maken väljer ut sina kläder själv men man maste ju ända tänka pa allt det som han har glömt!

Och en annan väldigt tidskrävande faktor är ju min lilla egna packningsmetod; jag lägger lite av allas saker i alla väskor utifall nagon väska skulle komma bort pa vägen. Om jag exempelvis tar 9 t-shirts med mig sa lägger jag alltsa 3 stycken i varje väska och sa gör jag för varje typ av klädesplagg för varje person!

Komplicerad?! Jag??! Nej, bara förutseende!

1 kommentar:

Sis sa...

Jag säger bara, lycka till!!!
Du kan ju tänka dig hur jag ska packa sen när jag ska iväg på min långresa... kommer bli lika koasaktigt som din ;-) och jag måste bara tänka på mig själv... humm och kanske lite Mr D.
Önskar er en fantastisk resa!!!
Puss!