torsdag 1 juli 2010

HÖGA AMBITIONER

När jag var liten ville pojkarna bli polis, astronaut eller fotbollsspelare medan flickorna ville bli sjuksköterska, fröken eller frisör.

Da jag gick i 2:an skrev jag i min skrivbok att jag ville bli "chokladsmakare" pa Marabou. Det kankse inte riktigt blev sa, inte professionellt i alla fall, men som amatör jobbar jag dock hart pa saken.

För nagra ar sen tvekade Emma mellan just frisör och lärare. Hon sa att hon tänkte bli det som tjänade mest pengar. Och skulle hon bli lärare, jag da skulle hon lata barnen ga i skolan även pa lördagar sa att hon skulle kunna tjäna mer pengar!

Idag later hennes svar nagot annorlunda;-"Jag ska gifta mig rikt sa att jag inte behöver jobba!"

-"Ehhh, ja men sa kan man ju inte tänka....eller?!"

-"Och sa ska jag ha (inte önskar eller skulle vilja) en Ferrari som bil!"

Vad svarar man pa det?!

Lycka till....?!

Inga kommentarer: