onsdag 9 februari 2011

STRESSIG DAG


Idag har jag inte suttit ner manga sekunder. Sedan i morse har det gatt i ett.

S var ledig idag och tog med Emma till tennisträningen i förmiddags. Bianca är lite sjuk, väldigt förkyld och allmänt hängig, och fick vara hemma och vila.

Själv sa akte jag till Cap 3000 och fick diverse ärenden uträttade och handlade en massa saker.

Sen blev det en blixtsnabb lunch hemma innan jag skjutsade Emma till talpedagogen. Sen akte vi vidare till banken och efter det akte vi in till stan för att handla lite mer saker, bland annat en hel kasse full med kaffe fran Nespresso.

När vi kom hem var klockan 16.30 och S stog i dörren för att aka iväg och jobba, inköp.

Av nagon underlig anledning sa började jag rensa och städa i badrumsladorna?!

Och sen sa ställde jag mig och stekte pannkakor i 1 1/2 timme!! Det var ju pannkaksdagen här i Frankrike förra onsdagen vilket jag totalt missade. Men inte barnen! Sa jag hade lovat att göra det idag istället.

Tyvärr sa hade jag för brattom när jag gjorde i ordning smeten sa jag hade i alldeles för mycket mjöl och var sen tvungen att hälla i en massa mer mjölk och ägg för att fa en normal smet. Men det gjorde ju att jag fick väldigt mycket smet!!! Sa därför sa tog det sa lang tid att steka alla pannkakor.

Nu är barnen i säng och jag har nagra till saker att ta i tu med innan jag ska lägga mig i soffan och titta pa nagon av mina serier som S inte vill se pa. Ikväll är han hos en kompis och ser pa fotboll sa jag är gräsänka!


Inga kommentarer: