torsdag 24 juni 2010

FRÖKEN HAR SAGT...


Imorgon ska barnen och jag pa skolutflykt till Marineland (typ Sea World) i Antibes.

Jag har följt med barnen förr pa diverse utflykter och jag kan bara säga att när man kommer hem pa kvällen sa är man totalt slut.

Hade egentligen inte alls lust att ställa upp igen, men barnen tjatade och tjatade och helt plötsligt sa hör jag mig själv svara: -"ja, okej da!"

Sekunden efterat bet jag mig i tungan, men da var det redan försent. Merde!

Sa i morgon blir det till att göra picknick och halla reda pa 60 ungar pa Marineland.

I kväll sa jag till barnen att de maste ha keps pa sig i morgon för att inte fa solsting.

Vanligtvis är det näst intill omöjligt att fa Bianca att ha keps pa sig, men nu svarade hon pa en gang: -"Ja, absolut! Fröken har sagt att vi ska ha keps pa oss."

????? "Fröken har sagt..." Hur kommer det sig att allt som "fröken har sagt..." fungerar pa momangen?!

Prick klockan 20.30 säger Emma: -"Fröken har sagt att vi ska ga och lägga oss tidigt ikväll sa att vi inte är trötta i morgon, sa jag gar och lägger mig nu!" Och sa gar hon direkt in i badrummet och borstar tänderna innan hon inte ens 5 minuter senare redan ligger i sin säng.

Va?!

Hur gick det där till?

Inget gnäll, inget "jag ska bara...", inga sura miner och jag behövde inte säga det 118 ganger innan hon motvilligt började ga mot badrummet.

Är hon sjuk eller är det helt enkelt sa att "Fröken sa..."-frasen är magiskt?

När jag kom till Emmas säng för att säga godnatt sa säger hon stolt: -"Känner du hur gott jag luktar?" "Jag har smort in hela mig med solkräm för det luktar sa gott!"

Sa nu ligger mitt lilla busfrö där i sin säng och blänker som ett smältande smörpaket. Men gott luktar hon i alla fall!

Och jag känner mig lugnad. Allt är som det ska, hon är inte sjuk.

Nu är det väl snart bäst att jag ocksa gar och lägger mig snart eftersom "fröken har sagt..."!


Inga kommentarer: