torsdag 19 augusti 2010

MYS OCH TRADITION


Igar kom familjen Renard och hälsade pa oss (igen!) här i St Tropez! Det blev mycket mat, rosé, bad, lek och mys, som vanligt när vi ses kan jag ju faktiskt tillägga nu. För pa tva veckor har vi ju faktiskt setts 3 ganger, vilket aldrig har hänt förut!

Men nu när det inte bli pa minst ett ar igen för i morgon drar de tillbaka till fukten i Hong Kong.

Mysigt var det i alla fall.

I dag har jag och S faktiskt varit nere pa stan 2 ganger. Här är det allt eller inget.

Shopping. Inte sa mycket.

Bara lite.

En bikini till mig och tva till Bianca. Och sa ja, okej da, tva sma armband till mig. Men dom var ju sa sma att de nästan inte räknas.

Och den traditionella glassen pa Barbarac. Förstas.


Och sa en till Troppan tradition. Isa ringde och sa att hon och barnen kommer och hälsar pa oss pa lördag. Hög mysfaktor.

Till och med Emma sa när jag berättade det: -"Ah vad roligt, precis som förut när vi alltid var tillsammans med dom!"

Hon syftade da pa Isas barn, Teva och Kim, med vilka vi förut pa den gamla goda tiden var grannar med och träffade varje dag. Barnen växte ju nästan upp tillsammans. Men sa gar tiden, nagra flyttar och barnen växer upp och lite ifran varandra och vardagen gör att man inte alls ses lika ofta.

Fast liksom jag och Sofie konstaterade; trots att man nästan aldrig ses sa känns det precis som om det vore igar när man väl ses. Och det är da man vet att det är riktig vänskap.

2 kommentarer:

Sis sa...

Låter underbart allting!! Själv njuter jag av att det är fredag och äntligen helg. Men först ska vi spela rundpingis vilket är en tradition vi har på jobbet på fredagar, ca 15 min.
Kul att Isa och barnen kommer över, hur länge ska de stanna?
Kramis!!

Martina sa...

De kom igar och akte hem i kväll! Väldigt nice!
Puss pa dig