onsdag 29 september 2010

NU GAR SKAPET ATT STÄNGA IGEN!


Bianca är fortfarande ordentligt förkyld men känner sig ända piggare idag. Hon far dock vara hemma medan jag skjutsar Emma till tennisträningen pa förmiddagen.

Jag fryser lite, det är bara 16 grader än sa länge. Usch, hösten är här.

Pa eftermiddagen gör vi läxor. Emma läser om forntiden; homo habilis, homo sapiens.... Bianca lär sig dikt pa gammelfranska och grammatik; adverb, konjunktioner, prepositioner...

Sen städar jag ut mitt handuksskap. Kastar en massa handdukar som jag aldrig använder (och aldrig kommer att använda); gamla, fula, trasiga, fläckiga... Puh! Men nu gar det äntligen att stänga skapet igen!

Mam, nu kan du ge mig mer handdukar igen!!

2 kommentarer:

Mam sa...

Kanoon då vet jag det. Hoppas Bi piggat på sig så att hon kan gå till skolan i morgon.
Här händer saker nu med sommarhuset men i morgon skall L och jag till stan och gå på teater (födelsedagspresent) med middag innan.
Puss och kram // Mam

Martina sa...

Ha, ha..!
Ja Bianca känner sig bättre och är i skolan idag.
Mysigt med middag och teater, det är ni värda.
Puss