söndag 27 mars 2011

DEAR JOHN


Här kommer ännu ett tips pa en bra film; "Dear John", en film regisserad av Lasse Hallström.

Jag och S sag pa den här filmen igar kväll. Ärligt talat hade jag inte nagra speciellt höga förväntningar pa den här filmen. Men jag hade fel. Den var verkligen jättefin. En känslosam kärlekshistoria som tar upp flera svara ämnen.

Sa här beskrivs filmen av SF Bio: En arg rebell, John hoppar av skolan och tar värvning inom armén, bara för att han inte vet vad han ska göra med sitt liv. Det är tills han träffar sin drömtjej, Savannah. Deras ömsesidiga kärleksaffär växer snabbt stark och Savannah lovar att vänta på John tills han har avslutat sin tjänstgöring inom armén. Men 9/11 förändrar allt. John anser att det är hans plikt att ta värvning igen. Under den långa tid som John är borta förälskar sig Savannah i enannan man. När John kommer hem igen inser han Savannah är hans livs stora kärlek trots att hon är gift med en annan – och tar i och med det hans livs svåraste beslut.


När jag sag den här filmen sa kunde jag inte lata bli att tänka pa min fina vän Liz och hennes man som är marinsoldat i USA.

Och när jag för bara ett litet tag sen tittade in pa hennes blogg, sa är det första jag ser att hon ocksa har skrivit om just "Dear John" och att hon ocksa tittade pa den igar kväll! Helt galet!

1 kommentar:

Liz sa...

Vannen! Ja helt otroligt att vi tittade pa samma film, jag hade inte heller sett den innan. Ja visst var den bra, styrde upp mycket tankar (som du sett pa min blogg av inlaggen..)Stora kramar till er!!