måndag 28 mars 2011

IPOD DALIGT FÖR MINNET



ipod nano

ipod touch
 Igar diskuterade jag och Emma iPods.

iPod touch verkar ju väldigt bra. Men dyr.

Vi tittar pa den nya ipod nano. Den är liten. Väldigt liten.

Jag är rädd för att Emma ska tappa bort den.

Emma vill ha en som man kan filma med. Och det kan man inte med den nya nano.

Men priset är ju definitivt trevligare.

Jag säger till Emma att det kanske inte är sa viktigt att kunna filma?! Det gar ju bort sa mycket minne när man filmar ocksa. Och det är ju inte sa bra.

I morse säger Emma att hon vill ha en nano.

-"Är du helt säker", undrar jag. Du vet att man inte kan filma med den. Jag vill ju helst inte att hon helt plötsligt ändrar sig när det är för sent.

-"Ja, du säger ju att man tappar minnet när man filmar och det är ju inte sa bra"!

3 kommentarer:

Liz sa...

Haha, vad harlig hon ar Emma! Du, vi hade PRECIS samma diskussion om Ipods har innan jul. Ipod stod hogst pa onskelistan...Ipod Nano ar ju pyttesma!! Dessutom ville vi ha en lite storre sa att man kan se album och scrolla ner etc. Plus kunna anvanda den med lite spel etc i bilen...Sa det blev en Ipod touch -visst lite dyr, men jattebra! Jag har aven en hel del musik nedladdat pa den sa nar jag ar ute och gar kan jag "lana" Cassie's. Jag har ju da inte nagon egen...
Men, tank pa att kopa ett bra "skal" till den. Dom ar ju ganska omtaliga annars, vi har hardskal till Cassies, och touchfilm som forhindrar repor etc. Det finns ju mjukskal i gummi etc annars ocksa..

Liz sa...

Och ja, glomde ju att saga, visst filmar hon och spelar spel etc sa far man ladda den ganska ofta, men vi har inte sett det som problem.

Martina sa...

Tack för bra tips vännen! Ja, det tal att tänkas pa. Jag är verkligen i valet och kvalet. Men Bianca kommer definitivt att önska sig en ipod touch i sommar när hon fyller ar, sa da kanske det kan vara bra att bada har en san?!