onsdag 14 december 2011

PACKKAOS OCH STREJK


Jepp, nu är det packkaos här hemma.

I förmiddags var jag iväg och gjorde de sista inköpen och nu har packkaoset invaderat oss här hemma.

Barnen maste prova vinterkläder, jag sista-minuten-tvättar, letar och drar fram kläder och saker överallt.

Och sa dammrattorna som förökar sig snabbare än blixten.

Och sa har lärarna bestämt sig för att strejka i morgon! Visst man är aldrig glad när det är strejk, men tva dagar innan jullovet... Kom igen!!!

Jag som hade vissa hemligheter inplanerade i morgon....

Men visst, lärarna maste ju ocksa hinna julhandla. Eller förlat, jag menar kämpa för whatever det är de kämpar för. Fler semesterdagar?! Pension vid 50?! Färre kopior att rätta?!


2 kommentarer:

Anonymous sa...

Tänk på hjärtat...... mitt hjärta.
Puss Mam

Martina sa...

Oroa dig inte för mig.
Puss och kram