fredag 2 december 2011

VEM ÄR DET???


Igar när jag var i en affär i Antibes sa hör jag helt plötsligt en röst som fragande säger mitt namn.

Jag vänder mig om och ser en person som jag vagt vagt känner igen men som helt klart, utifran hennes ansikte, känner igen mig.

Hon ser jätteglad ut och vi börjar prata samtidigt som jag försöker lista ut vem det är och vad hon heter.

Jag vet är det är en person som jag jobbade tillsammans med för nästan 12 ar sen, men kan fortfarande inte placera personen och absolut inte komma ihag vad hon heter.

Hon fragar mig en massa saker; om jag har nagon kontakt med andra kollegor, vad jag gör nu, hur gamla mina barn är.....

Och jag försöker trevande fraga ställa samma fragor tillbaka.

Vad hemskt att inte komma pa vem personen är!!!!

Det brukar aldrig hända mig, jag brukar vara ganska duktig pa att komma ihag folk.

Men den här gangen var det helt omöjligt att fa fram ett namn.

Ända tills vi skulle skiljas at och hon gav mig sitt kort.

Just det, Gertrude B, min gamla tyska lärare och senare kollega!

Det kändes trakigt att jag inte kom i hag henne. Hon var en jättetrevlig och snäll person och jag hade alltid tyckt bra om henne.


Inga kommentarer: