onsdag 10 augusti 2011

SKOLMATERIAL, ÄRENDEN OCH POOLEN


Jag har visst halkat efter lite vad gäller bloggandet den här veckan.

Det har varit mycket annat.

Men jag ska försöka komma i kapp igen.

Igar förmiddag var vi jag vet inte hur manga timmar pa Carrefour för att inhandla barnens skolmaterial som de behöver till skolstarten. Här far man ju en jättelang lista pa allt som man maste köpa; bläckpennor i alla möjliga färger, blyertspennors (HB, 2B...), linjaler, saxar, klister pa tub, flytande klister, tuschpennor (med olikar sorters tjocklek pa spetsarna), skrivböcker med linjer si och linjer sa, med stora, mellan och sma format, med si och sa manga sidor, plastskydd för alla skrivböcker i alla regnbagens färger, pärmar, plastfickor, penslar, malarpapper, ritpapper, skisspapper.... You name it!

Tror det tog 2 timmar att hitta allting. Eller, ja nästan allting, för vissa saker maste vi jaga i andra affärer.

Och sen skulle vi handla mat ocksa.

Vi var helt slut när vi äntligen kom hem igen.

Pa eftermiddagen lekte barnen med Lou medan jag fixade med allt möjligt här hemma.

I morse var det dags för ett sorgligt avsked. Lou akte och alla tre tjejerna var lika ledsna.

Pa förmiddagen hade jag möte med min bankman och sen sprang jag nagra ärenden.

Nu har vi just kommit upp fran poolen och tjejerna har tagit ett varmt bad i badkaret!

Snart är det min tur att hoppa in i duschen och sen är det dags att hitta pa nagonting till middag.

Inga kommentarer: