onsdag 26 maj 2010

BARA I LA FRANCE


Bilen framför mig stannar när det blir rött. Än sa länge är allting fullt normalt.

Efter ett litet tag, slar det om till grönt och istället för att da aka iväg, sa stiger damen som satt i främre passagerarsätet ur och gar mot affären som ligger pa andra sidan gatan. Mannen som sitter i förarsätet sätter pa varningsblinkersen och viftar at mig att aka förbi. Vilket för mig innebar att svänga ut i motsatt fil och sen köra om honom mitt i kurvan efter trafikljusen.

Helt normalt....

Bara i la France!

2 kommentarer:

Sis sa...

Försök inte du har gjort liknande störda saker i trafiken, skedde dock aldrig innan du flyttade till la France. När du var hemma här i Sv och parkerade du mot trafiken i en avlastnings zon och du förstod inte alls varför man inte kunde stå där... haha! Underbar historia! Puss

Martina sa...

Va?! Vada?! Vem?!

Moi?!

Har jag inget minne av.