söndag 3 april 2011

VAR VAFFELDAG


Som utlovat gjorde jag vafflor till lunch idag!

Bade jag och barnen riktigt längtade efter vafflor och eftersom vi inte hann med det da det var den riktiga vaffeldagen sa fick det bli idag istället.

Jag testade ett nytt recept pa frasvafflor och sa hade vi en massa godis till; vispgrädde, blabärssylt, hallonsylt och färska hallon och jordgubbar!


Mums!

Däremot sa gjorde jag ALLDELES för mycket smet! Eller, först sa gjorde jag en omgang smet och efter ha gjort tva laggar sa var det inte mycket smet kvar. Det kändes som att jag hade gjort alldeles för lite smet och att det aldrig skulle räcka till oss. Sa da gjorde jag en omgang smet till, fast dubbel sats.

Men efter att ha ätit nagra vafflor var sa var vi proppmätta!!

Sa nu har jag en dubbelsats med vaffelsmet i kylskapet...

"Avoir les yeux plus gros que le ventre", franskt ordsprak som betyder: "Ha större ögon än mage" skulle passa ganska bra här.

2 kommentarer:

Liz sa...

Ah sa gott! Farska bar och gradde till ar ju absolut godast!!! Haha, jag brukar ocksa alltid gora for mycket sats, tycker att det ser sa lite ut i skalen...men man orkar inte sa manga, speciellt inte med massa tillbehor till.

Martina sa...

Ja, det var verkligen gott! Men eftersom jag hade sa mycket smet kvar sa blev det vafflor även till middag sa nu tror jag att vi är "mätta" pa vafflor för ett tag!