tisdag 24 januari 2012

ALLTID ÄR DET NAGOT





Vara nya soffor, som vi beställde i september och fick i november, är ju fina. Men fulla av sma skavanker. Vilket är oacceptabelt, speciellt med tanke pa priset.

Sa vi har skrivit brev, skickat foton, haft en tekniker här som har tittat pa dem och blivit lovade att fa dem utbytta.

Jag har vid flera tillfällen haft kontakt med firman som ska komma och hämta sofforna för att bestämma tid och datum.

Som vanligt kan de ju aldrig säga ett exakt klockslag utan det svar man far är mellan 12-17. Sa det är bara att vara tillgänglig da.

Igar kom dom äntligen.

Killarna monterade ner den ena soffan för att fa in den i hissen.

-"Ni har väl med er lanesofforna till oss?!", fragar jag bara för säkerhets skull.

-"Va?! Nej, skulle vi ha haft det?!"

- "Eh, ja. Vi kan väl inte sitta pa golvet i en eller tva manader heller?!"

Det hade den puckade (jag har manga argument för det) sekreteraren glömt att tala om. Sa det var bara för killarna att montera ihop soffan igen och aka härifran tomhänta.

S ringde till möbelfirman som lovade att transportfirman skulle kontakta oss i dag för att bestämma en ny tid.

Jag ringde precis innan de stängde. Den puckade sekreteraren sa att det var hennes kollega som hade hand om det och att hon tyvärr inte var där just nu.

Hur svart kan det vara att bestämma en ny tid?!

Hon bad mig ringa tillbaka i morgon förmiddag. Jag sa, lite surt, NI RINGER MIG I MORGON.

Fortsättning lär följa.


Inga kommentarer: