torsdag 26 januari 2012

SOFFOR, FORTSÄTTNING 2


Trot eller ej, men de kom en halvtimme innan utsatt tid (de ringde och kollade att jag var hemma först) och hämtade sofforna idag!!! Helt otroligt!

Men, för visst finns det ett men, de hade inte med sig tva lanesoffor utan bara en. I och för sig är den stor, sa stor att de knappt höll pa att fa in den genom trapphuset (i hissen fanns det inte en chans att den skulle ga in). Jean-Paul, var vakt, var inte sa glad och oroade sig för att den skulle försöra eller göra repor i var nyrenoverade entrée.

Till slut fick de i alla fall in soffan utan nagon strörre skada.

Sa nu är det bara att vänta pa att vi ska fa vara nya soffor.

Jag hoppas att det gar fort, men om jag är realistisk sa har jag en känsla av att det kommer att ta evigheter. Men man kan ju hoppas.... för lanesoffan som vi har är bade äckligt ful och äcklig rakt av.

Emma, som började oroa sig redan för flera veckor sen över att vi skulle fa en lanesoffa, det vill säga en soffa som andra har suttit i, kommer aldrig att vilja sätta sig i den här.

Fragan är om nagon kommer att vilja göra det?

Jag far väl desinfektera den och lägga ett stort lakan över!





Soffan ser inte snygg ut fran nagon vinkel!

Inga kommentarer: