tisdag 31 januari 2012

KAOS I NICE


Sedan jag skrev det senaste inlägget har det hunnit hända en del.

Fick ett samtal fran Emmas magister. Emma hade spillt vatten pa sig i matsalen och var nu helt blöt sa han undrade om jag antingen kunde komma och lämna torra kläder eller hämta hem henne da manga barn och lärare redan hade lämnat skolan pa grund av snöfallet runt Nice.

Självklart valde jag att hämta hem henne, inte minst eftersom jag ända skulle hämta Bianca tidigt idag da hennes engelskalärare var pa utbildning.

Precis innan jag akte iväg för att hämta barnen började det snöa!

Först hämtade jag alltsa upp Emma och sen Bianca och hennes kompis. Idag fick vi även hem en annan av Biancas kompisar ocksa, Elsa som varken kunde ta bussen hem eftersom alla bussar ställts in pa grund av snöovädret (som hitintills bara bestatt av snöblandat regn!) eller bli hemskjutsad da hon tappat bort sina nycklar. Sa det var en fullastad bil som försiktigt akte hem bland snöflingorna.

"Snöovädret" varade dock inte speciellt länge. Redan när vi kom hem hade flingorna atergatt till droppar igen. Men da fick jag höra av en väninna att alla skolor i länet nu fatt order att stänga pa grund av snön!

Tänk vilket kaos lite snöblandat regn kan leda till; skolorna stänger, bussarna ställs in, kaos pa vägarna...!


Inga kommentarer: