torsdag 17 december 2009

OSTEOPATI FINNS VISST!

2 grader varmt (eller kallt skulle jag hellre vilja kalla det) var det i morse när jag lämnat barnen i skolan och akte och handlade!

Nu har jag just kommit hem fran osteopaten som har knäckt och dragit i mig, sa jag hoppas att det snart ska kännas lite bättre i ryggen igen.

För er som tror att jag ater igen använder ett franskt ord sa vill jag tala om att jag faktiskt har googlat ordet osteopat och nu vet att det faktiskt visst finns i svenskan.

Osteopati (av os = ben, och pati = lidande)

Osteopati är en manuell behandlingsform som betonar kroppens dynamiska helhet och självreglerande förmåga. I behandlingen ingår olika massage-, manipulations- och mobiliseringstekniker.

Den här informationen har jag hittat pa: http://www.osteopatigoteborg.se/

Sa nu vet ni det!

Nej, nu maste jag sätta igang med packningen!

2 kommentarer:

Camilla Toniolo sa...

Haha! Jag skrev om Claras osteopatbesök igår och gick själv till en osteopat för min huvudvärk under graviditeten. Jag är frälst!
Och det finns med andra ord här i Tyskland också. :-)

Sis sa...

jag googlade faktiskt också ordet förra gången du skrev om det :) Jag skulle behöva lite knäckande också tror jag, ont i ryggen just nu!
Snart ses vi, välkommen till ett vitt Sverige!
Kram!