lördag 19 december 2009

SNÖ ÖVERALLT!

Vårt flyg från Nice lyfte en halvtimme försenat och jag var lite orolig att vi inte skulle hinna med nästa flyg till Stockholm. Men det var absolut inga problem efter som det varit flygkaos hela dagen i Frankfurt på grund av vädret (snö) och i stort sett alla flyg var försenade därifrån. Klockan 23 kom vi i alla fall iväg, även om vi kom i väg med 1 1/2 timmes försening. Vi somnade alla tre redan innan planet ens lyft och sov i stort sätt hela vägen till Stockholm.

I Stockholm var det en hel del snö och när vi satt i bilen på väg hem till mina föräldrar visade termometern på -18 grader!!!

Jag fick ett sms av S som skrev "det snöar"! Och det var till och med så kallt i Nice (-4) att snön legat kvar under natten så att i morse när han skulle åka till jobbet så var det totalt kaos på vägarna.

Global warming?! Inte här i alla fall!

Här blev det inte allt för mycket sömn i natt då vi inte släckte lampan förrens vid 3 och barnen vaknade redan vi 8 och var jätteuppspelta över all snö. Direkt efter frukosten och en snabb dusch klädde de på sig och gick ut för att leka i snön!

Jag åkte med syrran till Sollentuna Centrum, som genomgått en rejäl ansiktslyftning, för att handla och titta runt lite i alla nya affärer. Överallt doftade det jul, lussebullar, julvört.... och jag blev sugen på precis allting! På Ica lyckades jag "testa" till mig två bitar lussebullar som smakade hur gott som helst! Jag kom hem med en hel kasse full med bara en massa onyttiga saker och så en ny liten grej från Esprit! Jag och syrran på Esprit, det kan bara sluta på ett sätt.

Nu har vi fikat och druckit glögg och ätit en god mjuk pepparkaka här och nu luktar det nybakade lussebullar som barnen gjort med mamma!

Mys pys att vara i Sverige!

Inga kommentarer: