söndag 6 december 2009

SNYGGA BRILLOR PA BIO

Direkt efter frukosten i morse akte jag och barnen iväg till bion som började klockan 11. Det kändes lite konstigt att sitta och mumsa i sig en massa popcorn redan vid 11, men jag var rädd för att det skulle vara alldeles för mycket folk pa eftermiddagen därför fick det bli en tidig bio. Och det var nog tur det för redan 11-bion var fullproppad. Tur att vi kom tidigt, för här i Frankrike är det aldrig numererade platser utan "först till kvarn..."!

När vi sitter där och väntar pa att filmen ska börja och salongen nästan är full sa far vi syn pa var frisörska som kommer ingaendes med sin familj och da skriker naturligtvis Emma över hela salongen -"Där är var frisörska!!!!" Diskretion, tack!

Filmen vi sag, "En julsaga" visades i 3D sa alla fick ha pa sig jättesnygga glasögon! Det var verkligen häftigt att se filmen i 3D och den var otroligt bra gjord, men en aning läskig här och där. Bianca har dock förstatt att film bara är pa latsas och Emma, ja hon tittar ju pa alla Harry Potter-filmer sa det gick ända bra. Men visst, det blir ju lite extra läskigt när det är i 3D och saker och ting liksom "kommer emot en" samt att när man är pa bio är det ju sa mycket större och högre ljud. Filmen är bra och absolut sevärd, men inte för det allra minsta.




När vi kom hem, efter lunchen, sa var tjejerna ute och lekte en stund innan det blev läxdags.

Och i kväll blev granen dekorerad, sa nu är vi nästan (med stark betonging pa nästan) redo för julen!

2 kommentarer:

Sis sa...

Najsiga brillor!! I Sv är våra 3D-brillor svarta och lite mer diskreta haha! Trevligt med gran, jag ska försöka pynta lite i veckan för på fredag ska vi ha lite middag hemma. Jag har köpt mossa till våran adventsljusstake men inte gjort i ordningen den... det är ingen ordning på mig alls!!! Har dock köpt en hel del julklappar nu, men vi måste höras om listor. Jag gav min lista till mamma igår och jag fick hennes, + pappas men den var under all kritik!! Tiden rann iväg igår, vi åt länge och sen fikade vi och jag glömde ringa. Kanske kan höras i veckan! Ha en mysig måndag! Puss C.

Camilla Toniolo sa...

Mysigt att gå på bio med barnen! Fast mina får nog bli lite större först. ;-)

Jag är lite nyfiken på hur det funkar med skola och läxor hos er. Är det halv- eller heldagar? Hur lång tid tar läxläsningen?
Jag skulle helst vilja stoppa tiden nu, så jag får behålla mina barn hemma för mig själv! I 20 år eller så. ;-)