lördag 5 december 2009

TJEJKVÄLL IGEN!

Jag hade en jättemysig kväll igar!

Det var superskönt att sitta i en hammam och bli ordentligt uppvärmd efter en kylig timme pa ridskolan. Man fick en "svart tval", en slags kräm att smörja in hela kroppen med inne i hammam, som renade huden ordentligt.

Det enda negativa med hammam var väl att all fukten gjorde att det var totalt omöjligt, eller onödigt kanske jag ska säga, att ga in där med glasögonen pa da de totalt immade igen. Sa jag satt där inne och kände mig verkligen igendimmad. Men vem behövde se nagot? Det var bara att sitta där och njuta!

När vi kommit ut ur hammam fick vi chokladtryffel och en kopp arabiskt te serverat i ett rum som doftade jag vet inte vad, men gott i alla fall.

Sen gick vi vidare till en slags vinbar där vi at middag och satt och pratade om allt möjligt och hade det jättetrevligt.

Vi hade sa trevligt att jag inte kom hem förrens vid 2 i natt, men konstigt nog var jag inte alls trött da och hade faktiskt jättesvart att somna.

Och ännu konstigare var att jag vaknade redan vid 7 och kände mig hur pigg som helst. (Nu är jag däremot lite mindre piggare...)
Efter dusch, frukost och gos med tjejerna akte vi till biblioteket och sen vidare till Cap 3000 där vi handlade en massa smatt och gott, bland annat en massa olika papper och annat "grejs" som barnen behöver för att julpyssla.

Nu har vi ägnat nagra timmar at läxor och snart blir det (äntligen) dags för pyssel och dekorationer!

Jag har ju faktiskt tjejkväll även i kväll eftersom S ska pa fotboll och middag med grabbarna!

2 kommentarer:

Camilla Toniolo sa...

Det låter verkligen härligt med en riktig tjejkväll! Det var evigheter sedan för min del också, men jag har ju bara mig själv att skylla.

Sis sa...

Vad härligt ni verkar ha haft det? Vilka var du ute med? Är glad för din skull att ni hade det sp trevligt, det var ju verkligen ett tag sedan!! Själv har jag haft en heldag med vänner hos oss idag, de kom vid halv ett och åkte just 23, Cissi med man och sina pojkar var här på lunch, sen blev det fika och sen blev det middag! Mysigt har vi haft det! stor kram till dig söta sis