fredag 12 mars 2010

KLOKARE OCH/ELLER RYNKIGARE


Jaha, sa vart man da ännu ett ar äldre och klokare (?) eller kanske bara rynkigare?!

Vad kan jag säga?

Ja, men jag känner mig verkligen inte som piiiiiip ar gammal! Jag känner mig som om jag nyss lämnat tonaren, bla, bla, bla....! Samma gamla visa som man i hela sitt (väldigt unga) liv hört alla vuxna (gamla) alltid rabbla om och om igen.

Och nu är man här själv. Jag känner mig sa ung, kan inte fatta att barnen har blivit sa stora, vart tog tiden vägen....! Suck!

Emma: -"Eh, hur gammal (med betoning pa gammal) sa du att du var nu igen?" -"Va' är du saaaaa gammal?!" -"Va' är du född pa 1900-talet???!" -"Mamma, när du var ung (vada var, undrar jag helt oförstaende), fanns det tv, bil, nintendo, telefon... da pa din tid?"

Pa min tid...??? den är ju här och nu, jag är ju en ung mamma som ja, just lämnat tonaren!

Ehh, ja nästan i alla fall.

Fast mycket klokare!

Och inte alls rynkigare!

Hipp, hipp hurra!


4 kommentarer:

Sis sa...

Hipp hipp hurraaa igen!!! Hoppas din dag igår var trevlig!! Du är självklart en ung mamma, som jag sa jag fick ju först för mig att du fyllde ett år mindre än vad du nu fyllde... verkar vara så att du inte vill skriva din ålder så jag kör väl på det haha!
Puss från din lillsyrra på stolta 29 år

Martina sa...

Jo, jag fick en jättebra dag med massor med grattishälsningar bade fran när och fjärran! Tack.

Okej da, jag far väl göra min "coming out" och meddela världen att jag inte längre är 23 utan 37 ar!

Kramar

Saltistjejen sa...

Hahaha! Vilka underbara kommentarer! men självklart är vi lastgamla i våra barns ögon! Så är det ju bara.
Stort grattis i efterskott också! Såg inte detta förrn idag. Men har läst ikapp lite och du verkar blivit fint firad! Bra!
Kramar!!

Martina sa...

Saltistjejen - Tack!