lördag 6 mars 2010

SKIDOR OCH BRIOCHE


Stralande sol, klarbla himmel, -3°C och alldeles vindstilla - perfekta förutsättningar för en dag i skidbacken!

Jag och tjejerna akte skidor i 5 timmar idag!

Det känns, i benen och i kinderna som hettar utav solen och kylan.

Jag är pa väg upp!

Dagens dekor!

Tva gulliga skidakare eller maskerade busar?!




Pa nervägen tillbaka till Nice gjorde vi vart vanliga stopp vid bageriet i "La Bolinette" (finns det verkligen nagot mer än bageriet i denna microby?!). Bageriet som ligger precis intill vägkanten ser ju inte värst mycket ut för världen, men det är alltid massor med bilar som stannar till här och kön räcker ända utanför dörren. Och anledningen heter "brioches". Och inte vilka brioches som helst, utan gudomligt goda brioches!

Alla som har varit i Schweiz och som har ätit "Schweizer Zupfe" vet vad jag talar om!


Bageriet i "La Bolinette"

The "Brioche"!

2 kommentarer:

Camilla Toniolo sa...

Schweizer Zupfe? Aldrig hört, men det later ju som nagot jag borde fa anledning att lära mig. :-)

Martina sa...

Det var ju ett tag sen jag bodde i Schweiz, men det finns säkert fortfarande. Du far testa! Det är mer som kaffebröd än som matbröd.