onsdag 7 september 2011

GODMORGON NICE





När man väl lyckats ta sig ur sängen sa är det ända ganska skönt att vara uppe tidigt.

I morse var Bianca minst lika uppspelt, om inte mer, som igar. Idag är det ju den första riktiga dagen i högstadiet. Inga föräldrar, dom riktiga lektionerna startar och framför allt; ALLA eleverna är där! 1008 elever gar pa skolan varav de flesta är ett ar, tva ar, tre ar eller mer för de elever som har fatt ga om en eller flera klasser vilket inte är helt ovanligt i Frankrike.

Onsdag är dock alltid bara en halvdag, vilket innebär att Bianca gar i skolan fran 8 till 11.

I morse testskjutsar S Bianca, och fangar upp hennes kompis pa vägen, för att se om det fungerar, tidsmässigt, bra för honom att skjutsa Bianca pa morgonen. Jag hoppas det fungerar bra sa att jag slipper köra fram och tillbaka mellan skolorna pa morgonen!

1 kommentar:

Liz sa...

Vilken underbar utsikt! Harligt att vakna upp da kan jag tanka mig...gu vad jag saknar vatten/hav/strander..