söndag 11 september 2011

HELG I ST TROPEZ


Nu är vi just hemkomna fran en skön helg i St Tropez tillsammans med fina vänner.

En välförtjänt, och välbehövd, helg med lite jobb och mycket vila.

I fredags kväll var jag, och alla i familjen, helt slut fran en intensiv och stressig vecka med manga nya intryck.

Sa en lugn och enkel helg med mycket kvalitetstid var precis vad jag behövde. Igar var jag fortfarande helt slut.

Det blev den enklaste möjliga maten hela dagen; pasta och färdigladgad köttfärssas till lunch och pizza (ej hemlagad) pa kvällen. Och pa eftermiddagen orkade jag inte ens med solen utan lag pa en solstol i skuggan!

Och i morse när vi steg upp klockan 8 redan, kändes det som att vi hade fatt världens sovmorgon, jämfört med i veckan da vi numera maste upp redan 6.30.

Idag kände jag mig lite piggare, jag orkade värma resterna i mikron! Men piggheten varade inte sa jättelänge; i bilen hem fällde jag bak stolsryggen till max och lag nästan helt raklang och sov större delen av tiden.

Nu har vi packat upp, tvättat lite, förberett kläder och skolväskor inför i morgon, barnen sover och vi är redo för en ny vecka.

Solnedgang över St Tropez-bukten.

Tva finisar som tittar i en kikare över bukten.

Min stora finis.

Och sa min lilla finis.

Inga kommentarer: