söndag 25 september 2011

KEMTVÄTT...


Upptäckte att jag fatt en liten fläck pa mina vita byxor som jag använde för första gangen idag.

Hällde pa "ta-bort"-medel (starkt) sa fort vi kom hem.

Medan jag väntade pa att medlet skulle verka sa tittade jag pa etiketten för att se i hur manga grader de skulle tvättas.

"Inte tvättas"

Vada "inte tvättas"?!!!!

Tittar febrilt pa etiketten och ser lite längre bort...."Kemtvätt".

Kemtvätt pa ett par vita byxor var ju inte det smartaste och det hade jag ju naturligtvis absolut inte kollat upp när jag köpte dem.

Och än mindre innan jag hällde pa "ta-bort"-medlet....

Tant pis, nu hade jag ju liksom inget val, var ju absolut tvungen att skölja bort "ta-bort"-medlet och springa till kemtvätten varje gang jag använt byxorna verkar ju lite jobbigt.

Sa jag slängde in byxorna i tvättmaskinen i alla fall.

Vi far väl se i vilket tillstand dom kommer ut...

Inga kommentarer: