torsdag 1 september 2011

I MORGON SKA VI BLI NYTTIGA!


Den här veckan var det meningen att vi skulle börja var "nyttig-mindre-fett-inget-socker-diet" för att komma i form igen efter sommarens svullanden.

Men...

... i mandags hade vi ju en massa goda rester kvar fran passa-pa-sista-helgen-innan-dieten-menyn,

... och igar hade vi ju gäster med bade drinktilltugg och efterrätt,

Sa jag skulle börja idag istället. Men när jag kom hem efter förmiddagens alla ärenden sa var jag vralhungrig och tänkte att om jag bara gör en sallad nu sa kommer jag svimma pa eftermiddagen. Sa jag skippade salladen och tryckte i mig korv och makaroner istället.
Och efter att inte ha känt mig det minsta mätt pa eftermiddagens mellis, ett äpple, sa gjorde vi "Hallonsviss" som vi frossade pa! Receptet: maränger, glass, grädde, hallonsas och rostade mandlar...inte sa nyttigt kanske, men väldigt gott!










Men imorgon, da ska vi bli nyttiga....!



2 kommentarer:

Liz sa...

Ah guud sa gott det dar sag ut! Har inte atit marang sviss pa jattelange, och vi hade massor med hallon hemma forra veckan...far nog ut och kopa fler da detta sakert kommer bli en hit har hemma! Ja inte Chris da, han ater ju inte nagot sott, men jag tror nog att jag och Cassie kan dela hans portion utan problem..:) Nyttig skulle jag ocksa behova bli nu snart....men ska iallafall borja motionera mer nu nar det blir lite svalare, ska borja ga langa promenader, kanske jogga lite...hehe, vi far val se hur det gar, ar ganska lange sen...:) Men jag ska ocksa forsoka komma ivag till gymmet, herregud, nagon timma pa helgerna och enentuellt nagon/nagra kvallar i veckan om Chris ar hemma tidigare...Vi far val se...men behovs gor det!

Martina sa...

Mmmm, det var verkligen jättegott!

Men som sagt, nu maste vi sakta men säkert bli lite nyttigare igen. Inte sa lätt dock!

Kramar