söndag 16 oktober 2011

DAGENS MENING


Varje fredag kommer Emma hem med hela veckans skolarbete som vi föräldrar far ta del av och skriva under sa att magistern ser att vi verkligen har sett det.

I en av skrivböckerna skriver barnen varje morgon "dagens mening" vilket innebär att magistern börjar en mening som barnen sedan fritt far fortsätta pa och skriva vad de tycker och tänker.

Det är verkligen roligt att läsa. Här är tva söta "dagens mening" som Emma har skrivit.


Mandag 12 september
"När jag blir stor ska jag bli frisörska tillsammans med Laura, jag ska ha en älskling, en dotter som ska heta Marie och en son som ska heta Mathieu och vi ska ha en lyxvilla i St Tropez och ha tva hundar."



Tisdag 13 september
"Om jag vore min mamma skulle jag skälla mindre pa mina barn och jag skulle ha 2 hundar, 4 hamstrar och 12 guldfiskar, jag skulle ocksa ha ett stort hus."


2 kommentarer:

Liz sa...

Underbart att fa lasa! Haha, kan tro att du log lite at den sista meningen framforallt..."skalla mindre pa mina barn.." ojojoj, sa typiskt barn att saga sa! Skulle tro att Cassie ocksa skulle kunna skriva nagot liknande..:O Kram!

Martina sa...

Ja barn är roliga dom!