tisdag 18 oktober 2011

REDAN TRÖTT


Jag är sa trött.

Vattenbrist? Kaffebrist? Sömnbrist?

Eller kanske allt pa en gang...

Men just nu skulle jag behöva tändstickor för att halla ögonen öppna.

Igar kväll var det lärare-föräldramöte i Biancas skola. Det innebär att man springer fran sal till sal för att ha ett minimöte pa 5-10 minuter med varje lärare. Men den mesta tiden gar at att köa utanför varje sal i väntan pa nästa lärare. Pa 2 1/2 timme lyckades jag i alla fall träffa 9 av 10 lärare (skippade musikläraren).

Och jag var en riktigt stolt och glad mamma igar kväll när jag gick därifran för alla lärare hade bara positiva saker att säga om Bianca; seriös, mogen, snäll, uppmärksam, jobbar bra, inga problem och nästan bara jättebra resultat. Vad mer kan man begära?! Det är bara att halla tummarna för att det fortsätter!

Efter mötet/mötena akte jag och Bianca och hämtade Emma som hade varit hemma hos en kompis under tiden. Inte förrens strax efter 20 var vi hemma sa det blev en sen middag och sen sängen direkt efter för barnen.

Idag var alla lektioner inställda i Biancas skola da alla klasser hade "mini-maraton". Bianca var ledig pa förmiddagen (hon sprang pa eftermiddagen) och fick vara ensam hemma medan jag skjutsade Emma till skolan och akte och tränade. När jag kom hem lagade jag lunch till oss och sen skjutsade jag Bianca och hennes kompis till skolan.

Under tiden passade jag pa att aka till Cap3000 och sprang runt i en massa affärer tills det var dags att först aka och hämta Bianca och hennes kompisar och sedan även Emma.

Bianca hade förresten sprungit jätteduktigt och kommit pa plats 32 av 111!

Men nu är jag som sagt helt slut och skulle helst vilja lägga mig i soffan och sova/slötitta pa TV:n hela kvällen.


Inga kommentarer: