onsdag 19 oktober 2011

FLYING EYE HOSPITAL




Igar köpte jag den här söta flygplanstvalen, jag valde den rosa, fran det franska hud-, harvard, parfym-företaget l'Occitane.

Tvalen kostar 4,50 euro och pengarna gar till Orbis, en organisation som hjälper barn med synfel i fattiga länder. De har bland annat ett "flying eye hospital" som aker runt till olika länder och hjälper människor som har diverse synfel.

Ibland känns det ju som att man skulle vilja stödja och hjälpa en massa olika välgörenheter eller forskningar, men det finns ju sa manga! Och ibland kan det ju vara svart att veta hur seriöst en organisation verkligen är.

Men när jag sag den här söta och väldoftande tvalen kunde jag inte lata bli att köpa den. Och dessutom tycker jag att pengarna verkligen gar till ett fint ändamal.



Inga kommentarer: