fredag 14 oktober 2011

TIDIG FREDAG


Det blev en tidigt fredagsmorgon för var del.

6.00 ringde klockan.

Trekvart senare akte S till Aix-en-Provence för dagen. Sa idag var det jag som fick skjutsa Bianca till skolan. 7.30 akte vi hemifran, hämtade upp Biancas kompis och lämnade av dem i skolan. Mycket bilar vid Biancas skola. Tänk dig rusningstrafik vid ett köpcentrum tva dagar innan jul, da har du bilden. Vägarbeten mellan Biancas och Emmas skola....

Klockan 9 kom jag ner till gymet. Da hade jag varit uppe i tre timmar och suttit i bilen i en av dom...

Efter en timme pa löpbandet akte jag till min läkare för att ga igenom mina resultat av blodproverna som jag gjorde i förra veckan. I det stora hela var de väl bra. Lite lag halt av röda blodkroppar och lagt blodtryck ger en naturlig förklaring till varför jag ibland är trött. Läkarens rekommendation: -"Lägg dig och vila och dra ner pa tempot!"

Pa eftermiddagen roade jag mig med att installera var nya tv-box (den gamla funkade inte riktigt som den skulle längre).




Sen var det dags att hämta barnen och aka direkt till frissan för att snygga till tjejernas har.

Bianca före.
Emma före. Hon hade ingen lust att ta ur hästsvansen...
Bianca efter.
Emma efter.

Man kanske inte ser sa stor skillnad pa bilderna men det blev en rejäl uppfräschning; bort med fula toppar, ny etappklippning och kortare luggar.

Till middag testade jag ett nytt recept: ugnsgratinerad falukorv och potatismos. Ganska snabbt och ganska gott.

Nu är jag ganska trött.


2 kommentarer:

Liz sa...

Sa jattefina dom blev i sina nya klippningar! Snyggt etappklippt Emma! Och Bianca ser bara aldre och aldre ut pa varje foto du tar av henne! :) Sa fina tjejer du har!! Kram

Martina sa...

Ja det är verkligen inga smabarn längre. Tiden gar alldeles för fort kan jag tycka. Men det är väl bade trakigt och jättekul att barnen blir sa "vuxna". Du har ju i alla fall nagra ar kvar med smabarnsaldern!
Kramar