måndag 13 december 2010

HAL I PASEN

Härom dagen da jag öppnade garderoben fick jag syn pa tre ihophäftade papperspasar. En till Bianca, en till mamma och en till pappa, allihopa fran Emma. Antar att det är julklappar. Den till pappa var för liten för att häftas ihop sa man kan se att hon slagit in nagonting med tidningspapper och dessutom var pasen sa liten (eller presenten sa stor) att papperspasen spruckit lite i ena hörnet vilket hon markerat med en stor etikett där hon skrivit "hal" pa.

Genom halet kunde jag tro mig se Emmas Harry Potter filmer.

Jag latsas som ingenting och fragar henne lite senare pa kvällen om hon inte vill titta pa en Harry Potter film.

-"Nej."

Jag papekar att filmerna saknas fran bokhyllan i vardagsrummet.

-"Eh, dom är i mitt rum", svarar hon.

-"Okej, men du ställer tillbaka dem sen da?!"

-"Mmmm", blir nästa svar.

Undrar vad det är i pasarna?


"Till pappa fran Emma". "Hal". Ingen plats för missförstand!

Inga kommentarer: