lördag 4 december 2010

LITEN MEN VÄRDEFULL SOVMORGON


Sa skönt med lördag! Det blev inte direkt nagon sovmorgon eftersom S gick upp i vanlig tid för att aka till jobbet, men bara det att kunna ligga kvar och dra sig nagra minuter längre i sängen kändes som en lyx.

I vanliga fall är jag ju en ganska morgonpigg person, men nu när det bade är mörkt och kallt när man ska stiga upp sa erkänner jag att det är lite tungt pa morgonen.

Men när jag väl kommit ut ur sängen sa blev det fart; pa med en maskin med tvätt, leta fram alla laneböcker som skulle tillbaka till biblioteket, gjorde oss i ordning... Sen skjutsade jeg barnen till biblioteket som skulle dit pa en skulpturlektion och under tiden de var där sa gick jag till banken och akte hem och gjorde i ordning en picknick som jag lovat tjejerna.

Sen tillbaka till biblioteket igen för att hämta upp barnen och sen fortsatte vi direkt till köpcentret "Lingostière". Där köpte vi en ny tröja till Bianca, hämtade upp lite saker jag beställt (julklappar) och sen sa handlade vi mat ocksa. Väl hemma igen sa slängde jag snabbt ihop en kanelkaka sa vi skulle ha nagot gott till mellis innan vi tog oss an läxorna. Sen blev det lite "free time" för barnen medan jag roade mig med tvätten. Och sen var det dags för att göra middag...

Trots att jag inte direkt legat pa soffan och ätit praliner hela dagen sa känns det ända som att vi haft en lugn och mysig dag tillsammans med barnen.♥♥


Inga kommentarer: