torsdag 9 december 2010

NYSTYLADE!

I morse hade jag en väl behövlig tid hos frissan. Om jag säger att det var i maj jag var där sist sa förstar ni hur bedrövligt det var.

I vanliga fall brukar det ta 3 timmar att göra slingor, tvätta, färga, klippa och torka haret, men idag tog det nästan 4 1/2 timme! Det maste verkligen ha varit en katastrof!!

Jag missade min tandläkartid pa kuppen.

Men, kors i taket, jag tror faktiskt att jag blev ganska nöjd med resultatet! I vanliga fall brukar jag alltid känna mig sa missnöjd. Okej det blev kanske lite väl "kort" om jag nu ska klaga lite, men jag fick precis den mörka färgen som jag ville ha igen.

Pa eftermiddagen akte jag en snabbis till Cap 3000 för att handla lite och sen när jag hämtat upp barnen i skolan sa var det dags att aka tillbaka till frissan igen. Nu var det barnens tur att bli nystylade.

Och nystylade blev dom; Emma behöll sitt langa har men fick en lätt uppklippning (hon ville absolut ha samma frisyr som mig) och Bianca hade besämt sig för att klippa lugg!

Alla mina ljusa slingor är borta och jag har fatt en mycket mörkare färg igen.

Emma med lite kortare och uppklippt har.


Bianca stog för den största förändringen med nyklippt lugg. Här är haret fortfarande blött, far ta ett bättre kort i morgon.


3 kommentarer:

Liz sa...

Ahh sa fina ni ar alla tre!! Du ar verkligen snygg i haret!! Jag kanner igen det dar med att ga sallan till frisoren....har ar det verkligen valbehovligt igen.

Mam sa...

Vad jättefina ni blev alla tre. Så modig Bi var som klippte lugg....
Kramisar från Mam

Martina sa...

Tackar, tackar!
Ja, jag tycker Bianca passar jättebra i lugg!