onsdag 15 december 2010

VI SKA JULBAKA...

I ar hade jag verkligen intentionen att julbaka en massa gott; lussebullar, chokladgodis, kola...

Jag hade till och med köpt hem nötter i alla dess former och saffran.

Men i alla svenska julrecept sa ingar ju sirap, nagot som inte gar att hitta här i Frankrike. Ja det skulle vara lönnsirap da, men jag undrar om det gar att använda i svenska julrecept?!

Och sa var det ju det där med tiden. Som man aldrig har. Och som bara flyger iväg.

Jag far ta med mig allt saffran jag köpt till Sverige. För där ska vi baka en massa godsaker.

Det är min intention i alla fall.

2 kommentarer:

Liz sa...

Kanner sa val igen mig...har har jag inte heller julbakat nagonting annu!!! Herregud, det ar snart jul och vi har inte ens pepparkakor i huset!!! Saffran ar inkopt har ocksa, men inte ar nagra lussebullar bakade iallafall, det kommer alltid nagonting/nagon :) emellan. Jag har lovat att forsoka baka till helgen...;) Kram

Martina sa...

Det är ju det värsta när man bor utomlands att man ju inte kan fuska och ga och köpa färdiga pepparkakor eller lussebuller heller!
Lycka till!