onsdag 8 december 2010

REGN OCH BIO


Emma har ända sen i somras tjatat om att fa ga och se den nya Harry Potter-filmen pa bio. Eftersom jag absolut inte gillar den typen av filmer och Bianca tycker dom är alldeles för läskiga sa hade S lovat att han skulle ta med henne och sen den.

Sedan i somras sa har Emma tjatat och tvingat S att "titta i kapp" pa alla föregaende Harry Potter-filmer som vi har pa DVD och som hon själv har tittat pa ungefär 785 ganger.

Här i Frankrike hade filmen premiär den 24 november och trots att vi hört sa manga som har sagt att filmen var riktigt läskig och jag försökt övertala Emma att det kanske vore bättre att hon väntade med att se den pa DVD sa var hon fast bestämt med att hon ville se den.

Sa idag kom da äntligen dagen D, eller dagen HP 7 rättare sagt! S hade en ledig dag och kunde da äntligen ta med henne pa bio.

Eftersom det var onsdag vilket innebär tennisträning pa förmiddagen sa var planen att vi först skulle skjutsa barnen till träningen och sen aka direkt till bion.

Men ännu en gang sa regnade det i morse vilket gjorde att tennisen ställdes in men eftersom vi ända var tvugna att aka hemifran tidigt, S skulle lämna in sin bil pa service, sa gick vi pa den tidigaste föreställningen pa bio.

Ja, alltsa Emma och S gick och sag "Harry Potter och dödsrelikerna" medan jag och Bianca sag "Life as we know it" med Katherine Heigl och Josh Duhamel.

Innan vi köpte biljetterna fragade jag Emma gang pa gang om hon inte angrat sig och ville se nagot annat istället... och innan hon gick in i salongen sa sag till henne att blunda och halla för öronen om det blev läskigt.

-"Ja, ja, ja.. du har sagt det tusen ganger nu", suckade Emma och gick iväg med S.

2 1/2 timme lang läskig Harry Potter... hur skulle det ga för Emma?

"Life as we know it" var en lättsinnig riktigt rolig komedi. Mycket skratt blev det!

Hur det hade gick för Emma?!

Hon kom ut glad och nöjd och hade inte alls tyckt att den var läskig! Inte läskigare än nagon annan Harry Potter-film i alla fall.

Nu väntar hon otaligt pa att den sista Harry Potter-filmen ska komma ut...

2 kommentarer:

Liz sa...

Wow Emma! Har kommer vi inte ga och se HP filmen..jag ar absolut inte en fan av nagon av filmerna/bockerna och jag tycker sjalv att mycket ar lite laskigt..Cassandra har sett en av HP filmerna har hemma med Chris, men fick blunda pa manga stallen...Jag (annu en likhet...)gillar inte alls dessa overnaturliga/science fiction filmer som HP, Twilight/Starwars etc....inte min stil! Hade daremot helt klart foljt med dig och Bianca pa komedin!! :)
Jag hoppas pa att jag och Cassandra kan ga pa "Tangled" har snart innan den slutar ga pa bio..Gar den i Europa ocksa? Kram till er!!

Martina sa...

Försökte övertala Emma att se Tangled eller Narnia istället för HP, men det gick inte! Kram