söndag 5 juni 2011

SLUT

Nu gar langhelgen mot sitt slut och det tackar jag för.

För trots att vi haft det roligt, mysigt och trevligt sa har det varit mer än fullt upp hela veckan och jag är helt slut.

Igar kväll kom jag inte i säng förrens strax innan 1, pa grund att jag väntade pa att brödet skulle bli färdigt, och trots att jag var dödstrött sa hade jag svart att somna.

I morse blev det inte heller nagon sovmorgon, inte sa länge som jag hade velat i alla fall, för eftersom vi skulle ha gäster till lunch sa var vi tvunga att ga upp för att förbereda inför lunchen.

Det blev en italiensk inspirerad lunch med ruccolasallad, tomater, italiensk skinka och rostade pinjenötter till förrätt. Huvudrätten var lasagne och till efterrätt hade jag gjort en tiramisu.

Det blev en trevlig stund tillsammans med vara gulliga grannar Pierre och Nina. Men trots att vi hade det trevligt tillsammans sa blev jag inte jätteledsen över att dom inte stannade i evigheter.

Efter att ha hjälp S med lite jobb sa satte vi oss i soffan och tittade pa en lättittad och underhalande film, "Date Night" med Steve Carell.


"Date Night" är ingen film som jag kommer att se om men helt perfekt när man inte orkar tänka utan bara vill ha lite underhallning.

Ikväll far det nog bli ännu en film i samma genre, nagot annat orkar jag inte med.

Och ikväll ska jag hamna i säng TIDIGT!


Inga kommentarer: