torsdag 4 juli 2013

IMPOSSIBLE


Det är inte alltid lätt att vara överens med sina pre-teens här hemma. Det finns oändligt många saker som det ska diskuteras, tjatas och tjafsas om. Som att städa rummet, val av kläder, användning av dator, telefon, ipod, ipad... före, under och efter läxläsning, före, under och efter middagen... ja hela tiden!

För det går tydligen inte att göra läxor utan musik! Och man kan inte vare sig duscha eller borsta tänderna utan att lyssna på någonting, prata med någon eller sms:a samtidigt! Visst jag gillar ocksa att lyssna på musik när jag är i bilen, när jag tränar, eller när jag är hemma. Men när man själv sitter och jobbar eller vill se nagot på TV eller kanske lyssnar, eller försöker lyssna på nagon annan musik än den som tjejerna spelar om och om igen och gärna sjunger högt till dessutom, så blir man ju ibland tokig.

Det är tur att jag och Bianca åtminstone har ganska så lika smak vad gäller musik, Just nu spelas den här låten om och om igen här hemma, men det är helt okej för jag älskar denna låt!


James Arthur - Impossible

7 kommentarer:

Sahra sa...

Helt ok låt. Klart man måste ha musik till allt man gör.
Håller faktiskt med dig om att ljudnivån kan vara ganska irriterande hög sometimes. Har du hört sv Aviciis nya låt Wake me up. Tror både du och döttrarna skulle gilla den
Kram

Channal sa...

Haha känner igen detta! Min Lotta är Japan- Sydkorea-FAN! Så här är det BARA musik som kommer därifrån! Lätt fascinerande men ibland är jag urless på deras pop! Inte nog med det så tittar hon bara på serier och filmer därifrån! Hör japanska mest hela dagarna... hmmm har blivit en vana!!

KRAM Anna

Martina sa...

Sahra-
Jag är inget fan av Avicii i vanliga fall, men jag ska lyssna pa den laten!
Jo jag gillar ocksa musik till mycket, men lite jobbigt när alla lyssnar pa olika saker och man samtidigt hör barnens skype/face time konversationer med kompisarna!
Kramar

Channal-
Wow, jag känner nog inte till en enda lat därifran, ja förutom Gangnam Style da!! Och inga filmer heller. Ovanligt att vara sa intresserad av Japan-Sydkorea!!!
Jag kommer ihag att jag lyssnade pa italiensk musik (det gör jag fortfarande) och italienska radioprogram när jag var lite. Tyckte det var/är ett väldigt vackert sprak!
Kramar

Annika sa...

Jag vet, fattar inte hur de orkar.
Karolina pluggar till musik, sen har hon facebook och twitter och chattar och annat aktiivt hela tiden då hon gär ngt på datorn.
Fattar inte att hon kan koncentrera sig, men det kan hon.
DET skulle inte funka för mig.
Jag tycker det är mest skönt då det är tyst :)
Fast, musik ibland är helt OK.
Kram!

Martina sa...

Annika-
Okej att man pluggar till musik, det kan jag första. Men att sitta med skype, sjunga med i alla later, en telefon som plingar till varje gang det kommer ett sms (vilket är ungefär en gang var 30:e sekund)... verkar jobbigt!
Kramar

Liz sa...

Kanner inte igen mig annu. Cassie har hogst musik pa nar hon pluggar, men inte heller alltid. Hon stanger hellre in sig i rummet och har lugn och ro framforallt fran sma syskonen..Hon har inte heller en sa flott telefon med skype etc pa utan mest bara for att kunna ringa/vi ringa till henne om hon ar ivag nagonstans. Men med datorer blir det ju helt plotsligt mycket mer som "stor" eller inte stor, beroende pa hur dom klarar att plugga och koncentrera sig samtidigt. Jag forstar dig dock med massa ljud och "oljud" runt omkring nar man sjalv vill titta pa nagot, lyssna pa nagot..Pga det har jag nastan aldrig musik pa sjalv, mer an i bilen. Hemma tar barnen over..
Kram

Martina sa...

Liz-
Ja det kan man ju första att hon söker efter lite lugn med tva sma i huset!
För Emma är det ju inte sa och dessutom sa gör hon ju kanske sant tidigare eftersom hon ser hur Bianca gör!
Kramar