söndag 22 juli 2012

BIANCA 12 ÅR!


Idag säger vi Grattis på 12-års dagen till världens finaste Bianca!

Ännu ett år har gått och mycket har hänt, Bianca har hunnit göra sitt första år i högstadiet, hon har besökt en ny kontinent och fått en liten kusin. Det är bara några få händelser från hennes senaste år. Och för varje dag som går växer hon så att det knakar och kommer allt närmre tonåren och vuxenvärlden.

Nu är det bara ett år kvar tills det att hon officiellt blir tonåring, får skaffa Facebook lagligt och mycket annat trevligt och mindre trevliga saker (för oss föräldrar).

Helst skulle jag vilja kunna stanna tiden lite och fördröja övergången från barn till vuxen, men samtidigt är jag stolt över att se min lilla bebis växa upp och bli en sån underbar tjej!




En underbar dotter!
Och en underbar syster!

Jag hoppas att vi ska få en jättebra dag tillsammans och vi ska göra allt för att fira Bianca på bästa sätt så att hon får en minnesvärd 12-års dag! 

7 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Ååå stort GRATTIS till er underbara nu STORA tjej!!!!
Tänk ett år kvar innan hon är tonåring. Jag förstår att du både vill och inte vill stanna tiden.
Hoppas hon haft en riktigt fin dag!!!
Kram!

Martina sa...

Saltistjejen-
Tack snälla! Ja vi har haft en jättebra dag och Bianca har blivit ordentligt firad och hon var sååå nöjd och glad!
Kramar

Sis sa...

Fina Bibi, det strålade om henne. Och bowlingen gick kanon, inte illa med en andraplats. Och mysig dag överlag, hoppas ni får fortsatta mysiga dagar nu och fint väder så att ni kan bada lite. Puss och kram

Martina sa...

Sis-
Ja hon verkade jättelycklig och vi hade alla en jättebra dag tillsammans! Stort tack till er som var med och gjorde hennes födelsedag sa bra. Vi saknar er redan!
Kramar

Sahra sa...

Har missat att läsa några dagar. Det blir så i sommartider. Grattis till stora tjejen. Det händer onekligen mycket på ett år i ett barns/tonårings liv. Själv fick jag en trettonåring i mars och det märks stor skillnad på 12 och 13. My god. Helt plötsligt har man fått en småkaxig ung man som ifrågasätter allt. Men det är också roligt såklart. Hoppas födelsedagen var till belåtenhet för henne och att hon blev ordentligt uppvaktad. Min syster heter också Emma så hon blev också lite lätt uppvaktad på namnsdagen igår. Själv hade jag namnsdag den 19:e i fruntimmersveckan. Fyller man som jag mitt i vintern är det extra roligt att fira namnsdagen på sommaren. Kram

Sahra sa...

En sak till. Det känns lite märkligt att vi rör oss så nära varandra, men aldrig träffas. Jag hänger i Sollentuna med omnejd var och varannan dag. Kanske mer varannan nu på sommaren. Jag brukar spana efter din lilla söta familj, men än så länge har jag missat er. Kram

Martina sa...

Sahra-
Ja verkligen, det är en massa bloggar som jag vanligtvis läser men som jag inte läser nu på sommaren och det är ju även många som inte skriver lika mkt på sommaren. Jag saknar din blogg! Men ibland är det skönt att ta lite bloggsemester.

Ja det här med övergång från barn till tonåringar är inte alltidd helt lätt... I know. Tjejer är ju tidiga, jag tycker att det redan började vid 10.

Just det fruntimmersveckan, grattis i efterskott!

Så du är i Sollentuna var och varannan dag?! Nej jag har inte sett dig heller. Vi kanske ska bestämma en date?! Vore jättekul att träffa dig!

Kramar