söndag 8 juli 2012

MARKNADEN OCH SERPENTINVÄG


S jobbar idag, trots att det är söndag, sa det blev jag och Emma som fick aka till marknaden, "Cours Saleya"  och köpa frukt i förmiddags. Tre pasar med stora goda nektariner och en melon kom vi hem med.







Innan vi akte ifran marknaden stannade vi till pa ett bageri och köpte en baguette och Emma fick en "pain au chocolat" för att hon var sa gullig och följde med och hjälpte mig.

Nu har jag just skjutsat Emma och hennes kompis till en annan kompis som har födelsedagsfest idag. Men usch vilken väg man maste köra för att komma upp till henne. En riktig serpentinväg! Vilken idé att bo sa där högt uppe "langt" fran civilisationen. Inget för mig.

4 kommentarer:

Sahra sa...

Svärfar bor så där så att man måste åka på de där serpentinvägarna. Scary som tusan. Håller mig krampaktigt i dörrhandtaget och har hjärtat i halsgropen. Älskar marknader. Allt ser så fräscht och gott ut. Ha det bra.

Martina sa...

Sahra-
Var bor svärfar?
Marknader finns det gott om här nere!
Kram

Saltistjejen sa...

Vilken härlig dag!!!
Undebart med marknader! Och ja serpentinvägar känns läskigt. Men spännande också. :-)
Kram!!

Martina sa...

Saltistjejen-
Ja, det blir ju färgglada bilder fran marknader om inte annat.
Kram