onsdag 7 augusti 2013

AUGUSTI


Bild lånad från google.

Jag vet, det har varit augusti månad i snart en vecka nu. 
Jag är lite efter.
Men ni vet, jag är ju fortfarande kvar i bubblan, i Ingenmansland. 
Då blir det lätt så. Man är ganska så off liksom.

Jag hann inte riktigt märka att augusti kom. 
Jag förträngde det antagligen.
Hade gärna stannat kvar i juli ett tag till.

Som tur är så betyder inte augusti skolstart för de franska barnen.
Så vi hinner njuta ett tag till.
Av långsamma morgnar, bad, slöa dagar, familj och vänner.
Och det är just det som augusti kommer att bjuda på för vår del.

Om ett tag kommer fina syster med familj på besök och dagen efter det att dom åker hem flyger vi till vänner i Belgien.

Jag hoppas på att allt det här ska få min bubbla att spricka snart.

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Hej augusti...jag har knappt hunnit med heller ;)

Glad för att värmen och sommaren fortsätter ett tag till här. Just nu är vädret idealiskt, låg luftfuktighet, sol och lagom varmt. Vi kan bada i några veckor till.

Jag minns augusti i Frankrike som jätteskön.

Härligt att skolan inte börjar ännu på ett tag!

KRAM

Martina sa...

Lotta-
Jo visst är augusti en av de bästa manaderna i Frankrike! Och vi har ju nästan hela 4 veckor kvar pa sommarlovet, sa vi hinner njuta ett tag till.
Kramar

Sahra sa...

Molly börjar inskolning på fritids nästa vecka. Det är jag inte alls beredd på. Usch. Vill ha sommar lite till
Kram

Channal sa...

Så mycket kul du har kvar av sommaren! Jag har min sista vecka och den 20:e kommer eleverna!

Kramar Anna

Martina sa...

Sahra-
Förstar det. Tur iaf att det har varit en san underbart fin sommar i Sverige i ar!
Kramar

Channal-
Jo vi har ett tag kvar pa sommaren och det är skönt!
Kramar