onsdag 14 augusti 2013

SNABBIS PÅ STAN


Efter att ha befunnit mig i min lilla bubbla i snart två veckor nu och inte haft kraften att göra många knop varje dag utan mest gått runt som i en dimma här hemma så fick jag helt plötsligt lite fart idag.

Eller rättare sagt, jag blev ju tvungen att skynda på i morse eftersom jag hade bokat in en tid för Bianca hos orthodontisten redan klockan 9! Vet inte riktigt vad jag tänkte på och Bianca gav mig avskyvärda blickar när jag berättade det igår kväll.

Efter att ha dragit åt Biancas tandställning så fick jag fart och uträttade en hel drös med ärenden på förmiddagen.

Bland annat var jag nere en snabbis på stan och hann i förbifarten med att titta i några skyltfönster.


Man kan varken höra allt tutande och galet liv i nice-trafiken, inte heller känna hur dallrande hett det var i stan idag.


 Place Massena.


 Cartiers Love Bracelet skulle jag inte säga nej till.

Snyggt, men alldeles för deprimerande och malplacé att tänka på höstkollektionen medan svetten rinner under klänningen.




Varmt, varmt, varmt och en massa turister. Ungefär så kan man väl resumera Nice just nu.

Eftermiddagen innebar fler läkarbesök och fler ärenden. Men vet ni vad?! Jag tror att den har spruckit nu. Bubblan alltså!

4 kommentarer:

Channal sa...

Älskar Nice!! Så himla vacker o rolig stad! Längtar dit när jag ser dina fina bilder!!

OUI OUI!! Där sprack den! Härligt Martina!

KRAMAR!! Anna

Martina sa...

Channal-
Ja det är verkligen fint här!
Men kom hit, du är sa välkommen!

Ja, det känns skönt!
Kramar

Mam sa...

Så skönt! Massor med kramar från mig.

Martina sa...

Mam-
Ja det är skönt.
Kramar till dig ocksa