lördag 3 augusti 2013

TILLBAKA. TYP.


I torsdags lämnade vi det ena "hemma"....




...för att komma tillbaka till det andra hemma.




Sa nu har vi alltsa bytt fina och vackra sommarsverige mot varma och intensiva Frankrike och det blå Medelhavet.

Barnen var tillbaka i deras gamla vanor så snart planet nuddade fransk mark igen.

Själv är jag inte riktigt tillbaka ännu. Inte alls faktiskt. Befinner mig just nu i den berömda bubblan. Ingenmansland. Alla utlandssvenskar vet vad jag pratar om.

Och den här gangen är jag in deep.

Sa det kommer nog sitt lilla tag innan jag hittar ut igen.

9 kommentarer:

Miss Marie sa...

Härligt med två hem ändå! :)

Martina sa...

Miss Marie-
Jo, visst är det sa!
Kram

Channal sa...

Vackra platser! Du har dubbel lycka! Får extra mycket av både Sverige och Frankrike!

Hoppas du snart spricker upp ur din bubbla! Ta ett glas rött och en bit rinnig camenbert. Köp lite blommor på den fina blomstermarknaden i Nice! Plocka vackra grå stenar med vita ränder som bara finns på stranden i Nice och lägg på bordet.

Välkommen hem finaste Martina! KRAM❤ Anna

Martina sa...

Channal-
Jo, sa är det.
Söta du, vad gullig du är. Det värmer verkligen.
Tack snälla.
Massor med kramar till dig!

Annika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annika sa...

Ja, sådär är det ALLTID för mig. Sitter i bubblan i åtminstone en vecka, ibland mer.
Karolina träffar kompisar så fort vi klivit innanför dörren. Ingen bubbla där inte,och SÅ ska det vara. Detta är ju verkligen hennes hemma.
Men det är verkligen en rikedom med två hem som man älskar. DET har jag också.
Kramar!

Annika sa...

Det var jag som tog bort kommentarerna. Det bidde lite många av samma eftersom jag hade lite internetstrul...
Sorry 'bout that...

Martina sa...

Annika-
Ja, det är väldigt speciellt det där med "bubblan" och ganska svart att första för alla runt omkring som inte upplever samma sak. Man är ju ganska sa "off" ett tag..vilket lätt kan misstolkas.
Ibland är bubblan tjockare än andra ganger och det kan ju ta lite olika lang tid innan man kommer ut igen. Den här gangen är jag som sagt "in deep".
Barnen däremot behöver inte ga igenom Ingenmansland, dom är hemma pa direkten.
Stora kramar