torsdag 22 augusti 2013

MONACO


Hela den här har vi åkt runt och turistat på olika ställen på Rivieran. Det är ju verkligen tur att man har gäster ibland så att man både får ändan ur att städa och åka runt och njuta av alla vackra ställen som la Côte d'Azur har att bjuda på!

Idag åkte vi den vackra kustvägen, la Basse Corniche, bort till Monaco.

För den som älskar stora båtar, dyra bilar och chica affärer är Monaco ett paradis. Dessutom så är det ju både en väldigt vacker och inte minst ren stad med både bergen och havet precis inpå.

Vi hade i alla fall en väldigt härlig dag i Monaco!

Men jag varnar för att det här inlägget lätt kan ge en överdos av både båtar och bilar. Så för känsliga är det bästa slut titta nu.


 











































4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag klarar en överdos av båtar och bilar från Monaco ;)))


Love it, saknar det. Har stämpel i passet från
Monaco :-)

KRAM!!

Channal sa...

1000-tack för den bildbomben!! Underbar miljö i lyxförpackning!

Är det några från furstenfamiljen på bild? Så vackra o tjusiga!! Hatt o solbrillor som Grace Kelly!! Toksnyggt❤

De båtarna går inte av för hackor! Men jag tror att lyxyachterna är ännu större i Antibes hamn! Helt sjukt men häftigt!

KRAM Anna

Annika sa...

Vilken bomb-
Härligt.
Tänk att ha så nära Monaco som ni har. LYX!!
Yachter är finfina.
I wish!!
Kram!

Martina sa...

Lotta-
Stämpel i passet fran Monaco, det kan inte ha varit igar?! Jag höll pa att bli fast i Monaco en gang för länge sen pga jag inte hade mitt pass med mig!
Kramar

Channal-
Haha, tack fina!
Jo kan bekräftar, batarna i Antibes/Juan-les-Pins ÄR större!
Kramar

Annika-
Ja visst drömma kan man ju, eller hur?!
Kramar