måndag 19 oktober 2009

D -4!!


Det värsta med att det blivit sa kallt är att det är sa förskräckligt svart att stiga upp ur sängen pa morgonen! Till och med Emma vill helst bara dra täcket över huvudet och ligga kvar och gosa i sängvärmen.

Jag lyckades dock släpa mig till gympan i morse, trots att motivationen verkligen inte var pa topp.

När jag kom dit sa mötte jag en dam (lite äldre) som sa, att hon heller inte hade nagon större lust att gympa idag, men sa tillade hon:

-"Men eftersom jag gjort allting hemma igar redan; strykning, städning, matlagning....sa gick jag ända hit för vad skulle jag annars göra där hemma? Jag skulle ju fa langtrakigt!"

-"Ähhh, ja, jag gick väl inte hit av samma anledning precis men, men....."

Resen av dagen har jag pysslat med diverse saker; hämtat fram vinterjackor, börjat förbereda packningen (även om jag inte kom alls lika sa langt som jag hade tänkt mig, det kom mycket saker emellan....),....

Och när jag hämtade barnen i skolan pa eftermiddagen var det en ledsen Bianca som kom ut. Hon hade blivit knuffad (med flit eller ej?!) pa gympan och hade trillat och gjort illa sig i knät. Stackars lilla gumman!

Läxläsningen gick riktigt smidigt för en gangs skull. Skönt!

Men ännu härligare ska det bli om nagra dagar - da vi aker till solen!!!!

Nedräkningen har börjat, nu är det D -4!!

Inga kommentarer: