torsdag 1 oktober 2009

JULEN


Tidigare idag, när jag höll pa att rensa ut lite gamla tidningar sa hittade jag en gammal "Amelias julspecial" och helt plötsligt fick jag en jättelängtan efter jul med allt vad det innebär; julpynt, pepparkakor, julmat, glögg, gran och hela julstämningen!

Fick lust att titta i jultidningar, men det är ju inte sa lätt att hitta redan nu.

Apropa jultidningar... Fick just en flashback fran da jag var barn och salde jultidningar. Herregud, det var ett tag sen... Det pysslade jag nog med i flera ar. Fast varje ar blev det nog mest mamma och pappa och släktingar som fick köpa en massa (onödiga) tidningar! Men visst var det kul ända?!

Det är väl för tidigt för att börja lyssna pa julmusik redan nu? Men det är ju sa mysigt!

Nu längtar jag verkligen till julen! Det ska, som alltid, bli sa mysigt att fa komma hem till Sverige och fira en riktig jul med en massa snö (förhoppningsvis), en massa god julmat och alla mysiga traditioner som vi har. Som mitt och syrrans snygga(?) pepparkakshus som vi av ett mirakel (mamma) lyckas fa ihop varje ar. Ja, ja det viktigaste är ju inte utseendet, eller hur?! Det är ju godiset (som är det viktigaste)!

Undrar hur vi ska göra med tomten i ar? Förra aret hade han ju TYVÄRR brutit foten och kunde ju därför inte komma, men han ringde ju ialla fall! Och Emma lyckades ju hitta hans telefonnummer dessutom. Men det var INTE populärt med en tomte som inte kom, det kan jag tala om. Vet inte hur vi ska göra i ar... Ledig tomte sökes kanske?!

Har jag missat nat eller? Jag trodde tomtens släde drogs av renar, inte en get?!

1 kommentar:

Anonymous sa...

Du kan ju inte avslöja våran hemlighet. Självklart är det VI som sätter ihop pepparkakshuset varje år... tack mamma för att du finns ;-)
Jag kom på mig själv med att sjunga lite på en jullåt häromdagen, haha det var ju lite roligt! Brukar alltid få för mig att lyssna på någon speciell jullåt som jag gillar under sommaren. Men snart är det jul och det ska bli skönt! Blir väl kanske lite mindre klappar i år bara än förra, var mer rik då!
Nu ska jag sussa! Kram kram lillsis