onsdag 7 oktober 2009

PIPPOR


Det bidde ingen bild pa min "nya" frisyr.

Jag har inte hunnit! Det har varit fullt upp här (som vanligt)!

Igar upptäckte jag att Bianca fatt löss. Inte kul. Visst, farligt är det ju absolut inte, men det blir mycket extra pyssel.

Tvättmaskinen gick pa högvarv igar eftersom jag var tvungen att tvätta alla sängkläder, kläder, handdukar mm.
När barnen kom hem fran skolan blev det dags för avlusning! I med ett anisluktande medel som skulle verka i 15 minuter och som höll pa att gasa ihjäl oss pa kuppen. Sen i med schampo som ocksa skulle verka i 15 minuter. Efter hartvätten fick jag luskamma allt har för att försöka hitta löss och gnetter (äggen). Biancas har tog en timme att kamma igenom....

Sen var det bara att börja om fran början med Emma. Pa henne hittade jag dock inga löss.

Vi hann sjunga "Vi gungar vara pippor...." nagra ganger!!

Även jag och S tvättade vara har med lusschampot.

Idag var det bara att börja tvätta igen och ta fram luskammen igen.

Mellan tvätthögarna och kamningarna har vi hunnit med tennis och gympa, ett nytt besök hos hudläkaren och sa läxor förstas.

Sa nagra kort har jag inte hunnit tänka pa och än mindre fotografera.

Jag väntar fortfarande pa den dagen da jag far langtrakigt här hemma!

Inga kommentarer: