söndag 4 oktober 2009

VILLA EPHRUSSI DE ROTSCHILD


Idag vaknade jag av att Emma, som alltid under helger och andra dagar da vi inte maste ga upp tidigt, kom in och väckte oss. Som vanligt, sa sa hon att hon redan hade varit vaken länge och inte orkade vänta mer pa att alla vi andra ocksa ska stiga upp ur sängen.

I mitt nyvakna tillstand hör jag S säga nagot (typ det är alldeles för tidigt eller nagot) till Emma som svarar "nej klockan är 10.16!".

"Äh, hon maste ha läst fel pa klockan", tänker jag saklart och tar en titt pa väckarklockan.

När jag ser att den verkligen visar 10.16 !!!!! sa vaknar jag till pa en gang!

Kunde inte fatta att vi sovit sa länge!

Efter frukosten akte vi alla fyra till markanden och handlade frukt. Sen akte vi vidare, pa Biancas begäran, till "Villa Ephrussi de Rotschild" i St-Jean-Cap-Ferret.

En jättevacker byggnad med en underbar trädgard som verkligen är värt ett besök. Barnen fick varsitt häfte med en massa fragor vars svar man fick leta efter i trädgarden, eller ska jag kanske säga trädgardarna? För där fanns den spanska trädgarden, den japanska trädgarden, den exotiska trädgarden, den franska trädgarden och manga fler.

Vi hade i alla fall en mysig eftermiddag i det härliga vädret och Bianca var saaa glad!



Fraga mig inte vad blommorna heter! Men visst var de lustiga?!

Utsikt över bukten i Villefranche.

Utsikt at andra hallet mot Cap d'Ail.



1 kommentar:

Anonymous sa...

Vilken mysig söndag ni verkar ha haft!! Och vilken fin trädgård, kul att de gillade den så mycket! Själv målade jag trälistern igår och tapeterna är nu uppsatta, fin fint vart det!
Nu är man tillbaka på jobbet och det känns skönt!
Kramis C.