tisdag 24 november 2009

EN MANAD KVAR TILL JULAFON

OMG, om precis en manad är det julafton!!

Och det säger jag verkligen med blandade känslor. Det är ju sa otroligt mycket man ska hinna innan dess; planera julklappsinköp, fixa/skicka julkort, handla och sla in alla julklappar, julpynta, julpyssla och julbaka en massa saker (oftast är det lite utopi och man skjuter fram det till nästa ar), skaffa tomte!!!! (för alla barn som läser det här sa menar jag alltsa en dekorationstomte till trädgarden) och mycket, mycket mer!!

Vad hände med "nästa ar ska jag börja jättetidigt med allting!" ?????

Vart tog november manad vägen? Det känns som att jag missat hela november pa nagot konsigt sätt.

Däremot sa finns det ju mycket positivt med att det bara är en manad kvar till julafton. Som till exempel att tiden tills det att vi aker till Sverige krymper, snart far man börja lyssna pa julmusik (eller hur sis?!), snart kan man börja dricka glögg och äta snuskigt mycket choklad utan att fa daligt samvete och vem vet, är man riktigt snäll kanske man far nagra trevliga julklappar?

Julpynting 2007


Vems knäppa idé var det här kan man tro'?!

2 kommentarer:

Camilla Toniolo sa...

Nu har jag skummat igenom ungefär halva din blogg. Den är trevlig så jag fortsätter. :-)
Dina barn ser förresten jättehärliga ut!

Sis sa...

Jag började lyssna på julmusik idag :) Glad!!! haha några kompisar var här på middag och de hade en julmapp i sin Spotify så då lyssnade vi lite, fick lite julmyskänsla.

Jag längtar också till julen, har dock inte köpt en enda julklapp ännu.... bra där Camilla! vet inte vad någon önskar sig ändå så det är ju inte så lätt. Inga pengar har jag heller haha! Blir en budgetjul ;-)

Hälsa sjuklingarna!
Puss & Kram C