måndag 23 november 2009

SVINIS OCH ENSAM HEMMA

Hela natten var Emma het som en kamin och hjärtat slog sa fort att jag trodde att det skulle poppa ut. Trots att jag gav henne mer Advil mitt i natten verkade febern inte ga ner.

Konstigt nog var hon feberfri i morse när vi steg upp.

Emma fick för första gangen i sitt liv vara ensam hemma medan jag skjutsade Bianca till skolan i morse! Det gick jättebra! Jag var nog mer nervös än vad hon var. Jag sa till henne ungefär 44 ganger att hon inte fick öppna vare sig fönster eller dörrar och absolut inte öppna om nagon skulle ringa pa dörren!

Lite senare pa förmiddagen akte vi in till stan och gick till barnläkaren. Han konstaterade att det var virus och influensa som Emma hade, kanske svininfluensan.

Men han sa att det inte var nödvändigt att ge Tamiflu eftersom hon i övrigt är i bra kondition. Febern borde ga över efter 3-5 dagar. Sa nu är det bara att avvakta och hoppas att det snart ska ge sig.

1 kommentar:

Camilla Toniolo sa...

Stackarn! Och stackars mammahjärtat.
Hoppas hon kryar på sig snabbt.