söndag 29 november 2009

SISTA LEDIGA DAGEN

I morse vaknade vi till ett minst sagt otrevligt väder; blast, kallt och regn och sa har det fortsatt hela dagen.

S och Emma akte, trots det hemska vädret, ner till marknaden för att handla frukt och grönsaker pa förmiddagen. Jag och Bianca var hemma och läste läxor.

Emma, med hennes nyklippta lugg, ser ut som en liten mini-Mimma.

Idag blev det en jättegod lunch pa "Le Voilier" i St-Laurent-du-Var. Jag at (som vanligt när vi gar hit) en mexikansk tallrik och sa en jättestor glass till efterrätt! Jag känner mig fortfarande mätt av allt det där.

När vi hade ätit färdigt skyndade vi oss till bilen för att inte bli totalt dränkta i regnet och det var skönt att komma hem till värmen igen.

Resten av eftermiddagen har vi gjort mer läxor och sa har jag och barnen spelat Monopol, det var ett tag sen sist... Tänk att jag har sa stora barn sa att vi kan spela Monopol tillsammans! Det paminner en om att man själv blir äldre...

Sa har vi bara tagit det lugnt och myst lite extra eftersom S har haft sin sista lediga dag idag. Nu börjar han sitt "maratonpass" med non-stop jobb 7 dagar i veckan ända fram tills den 25/12.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Ja tänk att de är så stora nu. Ser ni haft en mysig söndag trots regn och blåst. Här har inte regnat men det har varit jättedisigt.
Idag har vi tänt första ljuset så snart är det jul. Varit med AnnBritt på tjejmöte med första glöggen (gott, gott)hon hälsade så mycket.
Kram till familjen från mam

Sis sa...

Ja visst blir man glad när man får tända alla adventsljusstakar. Både att man får lite mysigt sken i det mörker som råder ute men samtidigt vet man att julen närmar sig med att ni kommer hem och lite välförtjänst ledighet! Denna vecka tycker jag vi ska byta önskelistor för annars blir det som alltid stressigt för alla!!
Ha en trevlig måndag!
Puss och kram C.